De voordelen van content op maat.

Door Stijn van Osch - 07.12.2015.
Opgerolde lintmeter
Artikel

Wat heb je te bieden? Voor welk product of welke dienst kan ik bij jou terecht? Dit zijn meestal het type vragen waar een bezoeker van je website snel een antwoord op wil. Stel je bezoeker dan ook tevreden met content die er voor hem toe doet, creëer content op maat van je publiek.

Content op maat?

Toen het internet en websites nog in hun kinderschoenen stonden, was design veel belangrijker dan content. Een flitsende website was dé garantie op bezoekers. Wat er precies op die website stond, was minder van belang.

Sindsdien is er veel veranderd, en is content steeds belangrijker geworden. Wie nu online klanten wil lokken, kan niet meer zonder content op maat. Dat is die content waar je bezoekers naar op zoek zijn wanneer ze je website bezoeken.

Wie zijn bezoeker op het juiste moment de juiste boodschap kan geven, heeft een groot voordeel om potentiële klanten te verleiden.
Stijn Van Osch

Weet wat je publiek wil.

Om je content op je publiek te kunnen afstemmen, moet je eerst en vooral weten wat je publiek nu precies wil. Dat doe je door te kijken naar het bezoekersgedrag van je publiek. Wat zoeken ze wanneer ze op je website komen? Via welke weg komen ze op je website? Welke zoekwoorden gebruiken ze?

Eens je weet wat je publiek wil, kan je je content daarop afstemmen.
Stijn Van Osch

Wanneer je je doelpubliek en hun wensen kent, kan je één of meerdere persona's creëren. Op basis van die persona's en hun gedrag kan je je contentstrategie aanpassen en content creëren die de noden van je publiek beantwoordt. Bedenk ook zeker welke formats je kan gebruiken: tekst, video, afbeeldingen, infographics, ... .

Content op maat vraagt om design op maat.

Aan het begin van dit artikel legden we uit hoe content de afgelopen jaren steeds belangrijker werd. Maar dat wil niet zeggen dat design niet meer van belang is. Sterker zelfs, content en design gaan hand in hand.

Je website kan inhoudelijke nog zo goed afgestemd zijn op je doelpubliek, als ze de informatie niet snel kunnen vinden, dan ben je hen ook kwijt. Een overzichtelijke en gebruiksvriendelijke website geeft je bezoeker meteen de indruk dat je een goed georganiseerde organisatie bent.

Tevreden bezoekers komen terug, en brengen misschien wel nieuwe bezoekers mee. Ontevreden bezoekers ben je allicht voor altijd kwijt aan de concurrentie.
Stijn Van Osch

Neem dus grondig de tijd om na te denken welk stukje content je waar op je website gaat plaatsen. Je website is vaak het eerste wat een potentiële klant van jou ziet, en net zoals bij mensen is de eerste indruk de belangrijkste. Laat die kans niet liggen.

Aan de slag met maatwerk.

Geen idee hoe je aan dat maatwerk begint? Punt maakt content die als gegoten past bij jouw merk.

Tijd om werk te maken van je digitale content? Laat ons helpen!

Klaar om de content van jouw bedrijf onder de loep te nemen? Wil je meer informatie, of heb je interesse in onze diensten? Dan staan we voor je klaar. Laat hieronder van je horen, dan kijken we samen hoe we elkaar kunnen helpen.

Contact