HNST: kwaliteitscontent in zakformaat

Door Stijn van Osch - 13.04.2018.
Tom Duhoux, van het duurzame denimmerk HNST
Case

Kwaliteitscontent is altijd oprecht, maar in het geval van HNST Jeans nog net dat tikkeltje meer. Wij hielpen Tom Duhoux van het nieuwe en duurzame denimmerk HNST en vertaalden zijn positieve verhaal naar een korte tekst die op de broekzakken van zijn jeans zal verschijnen.

Meest duurzame jeans ter wereld

"You can handle the truth," zo luidt de tagline van HNST. Die waarheid, dat is deze: de mode-industrie is de op een na meest vervuilende industrie in de wereld. Niet alleen is de teelt van de grondstoffen - katoen, bijvoorbeeld - ongelooflijk arbeidsintensief, ook de afvalstroom is alles behalve gestroomlijnd. En wist je dat een jeans gemiddeld 23.000 kilometer aflegt voor die in de winkelrekken terecht komt?

Met HNST wil Tom Duhoux het radicaal anders aanpakken: hij maakt zijn collecties met denim die voor 50% bestaat uit gerecycleerde jeans. Niemand ter wereld doet momenteel beter. Bovendien worden de jeans van HNST volledig in Europa geproduceerd en is HNST volledig transparant over zijn manier van werken: elke jeans heeft een uniek serienummer waarmee je de volledige herkomst van je exemplaar kan traceren.

Rebels. Geestig. Radicaal anders. Duurzaam. Transparant. Positief. Het zijn enkele van de kernwoorden in het verhaal dat Tom Duhoux wil vertellen.

(Wat je hierboven leest, is de korte versie van het verhaal van HNST. Wil je meer weten over het meest duurzame jeansmerk ter wereld? Lees dan het volledige verhaal op letsbehonest.eu.)

Het verhaal van HNST op de broekzak van elke jeans

Rebels. Geestig. Radicaal anders. Duurzaam. Transparant. Positief. Het zijn enkele van de kernwoorden in het verhaal dat Tom Duhoux wil vertellen. Een verhaal dat zich overigens niet eenvoudig in twee zinnen laat samenvatten, zo merkte hij al snel. Daarom deed hij een beroep op ons voor de microcopy op zijn kledinglijn. Geen grote opdracht, maar wel een hele fijne en uitdagende. Want wie kan er zeggen dat hij copy heeft geschreven voor de meest duurzame jeans ter wereld?

Wie kan er zeggen dat hij copy heeft geschreven voor de meest duurzame jeans ter wereld?

Samen met Tom herschreven we het verhaal van HNST naar een korte maar krachtige tekst van 5 zinnen, die op de linkerbinnenzak van elke broek zal verschijnen. Op de andere binnenzak staat het label met serienummer en wasvoorschriften. Ook die schreven we - heel kort - uit.

"Ik vond het niet eenvoudig om het verhaal, waar ik al maanden dag en nacht aan werk, in een tekst te gieten die maar een zakdoek groot is," zegt Tom Duhoux. "Kill your darlings, wordt weleens gezegd. Dat kon ik niet. In mijn hoofd waren alle elementen van mijn verhaal even belangrijk. Daarom heb ik de hulp van Punt ingeroepen. De copywriters deden me verschillende voorstellen, en leefden zich helemaal in in mijn verhaal om tot de beste microversie van HNST te komen. En dat is heel goed gelukt."

Ook nood aan een copywriter die boven zijn computerscherm uit durft te kijken? Nood aan een frisse blik op jouw verhaal?

Tijd om werk te maken van je digitale content? Laat ons helpen!

Klaar om de content van jouw bedrijf onder de loep te nemen? Wil je meer informatie, of heb je interesse in onze diensten? Dan staan we voor je klaar. Laat hieronder van je horen, dan kijken we samen hoe we elkaar kunnen helpen.

Contact