Laat je merkidentiteit in je content doorsijpelen.

Door Charlot Verdonck - 14.04.2017.
Kat met een leeuw als schaduw
Artikel

De tijd van content maken om content te maken is voorbij. Sinds Bill Gates in 1996 voor het eerst op het belang van content hamerde, is er veel veranderd. In de 21ste eeuw draait het niet meer om content, maar om kwalitatieve content. Kwaliteit boven kwantiteit, dat is vandaag de norm. Om die norm te halen, moet je redeneren vanuit de noden van je gebruikers, maar je mag ook je eigen merkidentiteit niet uit het oog verliezen.

De sleutel tot succesvolle communicatie huist in deze centrale vraag: “Welke meerwaarde kunnen wij betekenen in andermans leven, en hoe?” Eén ding is zeker: met goedkope verkoopspraatjes kom je er niet. Die worden in een oogopslag doorprikt.

De sleutel tot succesvolle communicatie huist in deze centrale vraag: “Welke meerwaarde kunnen wij betekenen in andermans leven, en hoe?”
Charlot Verdonck

Zet je eigen merkidentiteit niet opzij.

Consumenten willen waar voor hun geld, en goede content stuurt hen in de juiste richting. Toch mag je je merkidentiteit niet helemaal aan de kant zetten. Jouw identiteit, de eigenheid van jouw bedrijf, die ooit de basis van je communicatie vormde, blijft belangrijk. Je kan niet plots iemand anders zijn omdat je klanten dat willen.

Vertel wie je bent.

Vertel wie je bent, niet wie je wil zijn. Anders ga je er nooit in slagen om iets waardevols op te bouwen met je doelpubliek. Vergelijk het met een sollicitatie. Je kan jezelf verkopen als de ideale kandidaat en de recruiter naar de mond praten. Stem je niet overeen met het gezochte profiel, dan doorprikt de werkgever jouw façade. Daar mag je zeker van zijn.

Wie naar de mond van de markt praat, valt vroeg of laat door de mand.
Charlot Verdonck

Ga niet aan jezelf voorbij. Verkondig wat je biedt. Niet wat een ander wilt dat je biedt.

Je merkidentiteit geeft richting aan je content.

Als je je eigen merkidentiteit uit het oog verliest, dan schiet je contentstrategie alle kanten op, en treft je content zelden doel. Het Punt-team begrijpt de wisselwerking tussen content, strategie en merkidentiteit en stemt ze op elkaar af.

Zo helpen we je om het juiste doelpubliek op de juiste manier aan te spreken en een trouw klantenbestand op de lange termijn uit te bouwen.

Ga terug op zoek naar je merkidentiteit.

Ben je jouw merkidentiteit kwijtgespeeld in je contentstrategie? Samen herstellen we het evenwicht.

Tijd om werk te maken van je digitale content? Laat ons helpen!

Klaar om de content van jouw bedrijf onder de loep te nemen? Wil je meer informatie, of heb je interesse in onze diensten? Dan staan we voor je klaar. Laat hieronder van je horen, dan kijken we samen hoe we elkaar kunnen helpen.

Contact