Contentstrategie

Hier vind je alle artikels en cases over dit onderwerp.

 

Met een contentstrategie bepaal je de strategische keuzes die je met content marketing zal uitvoeren. Het is de eerste stap in de richting van goede, doeltreffende content.

Met een contentstrategie beslis je hoe je jouw doelgroep aan je merk gaat binden. Welke stijl en tone of voice ga je gebruiken? Wat voor soort content ga je hen aanbieden en in welk format?

Een contentstrategie vastleggen, verplicht je om na te denken over je doelgroep, je boodschap, de kanalen die je wil gebruiken en de relevantie van dat alles. Wanneer je die strategie ergens concreet vastlegt, dwing je jezelf om heel specifiek te zijn. Met concrete richtlijnen zal je het jezelf alleen maar vergemakkelijken om je contentstrategie te implementeren.

Het grootste voordeel van een goede contentstrategie is dat je snel kan zien of je strategie wel werkt. Een goed doordachte strategie bevat immers meetbare doelen. Als je merkt dat je die doelen niet bereikt, kan je onderzoeken waar het fout loopt en op tijd bijsturen.

De methode waarop je een contentstrategie vastlegt, is geen one size fits all verhaal. Er bestaan verschillende modellen om je strategie op te baseren maar je mag je daar niet op blindstaren. Pas ze aan of breid ze uit totdat je een model krijgt dat perfect bij jouw merk past.

Punt gaat voort onder Radikal

Samen staan we klaar om websites, campagnes, nieuwsbrieven en ander moois te creëren waarbij technologie, strategie, design en content hand in hand gaan.

Contacteer ons